יום שני, 16 ביולי 2012

ללכת שבי אחריו......

היום בהרצאתה של דר ליאת אייל למדנו על שילוב סרטונים בהוראה.
שילוב של סרטונים בהוראה מגרים מעוררי סקרנות, ממחישים , מחדשים מוציאים מהקופסא.
אדגר דייל חקר את כניסת הטלביזיה להוראה. הוא יצר מדרג של פעילות שהמורה מבצע בתוך ההוראה שלו "חרוט ההתנסות של דייל". בתחילה יש מידע באמצע מיומנויות קוגניטיביות ובסוף הפעלה - פעילויות מוטוריות.
הוא הציג אותם מנקודת מבט המורה ואח"כ מנקודת מבט של התלמיד.
הוא נתן לתלמידים ללמוד חומר מסוים בכל דרך שהוא בחן. לאחר שבועיים הוא בדק מה מידת הזיכרון. אחרי שבועיים התלמידים הראו שבהתנסות ישירה או תכנון התנסות הם זכרו טוב יותר. ככל שמעורבות התלמיד בתהליך הלמידה הוא זוכר טוב יותר,כאשר הלמידה מופשטת יותר זוכרים פחות.לא מספיק רק להתנסות אבל כן צריך לזמן סביבת למידה שיש בה התנסות.
סרטים הם לא התנסות אישית אבל הם עדיין מעוררים את הזכרון.
שילוב הסרט בהוראה חייב להיות משולב עם מטלה כי זה משנה את מיקוד הצפייה של התלמידים.
כתלמידה בעצמי אני חייבת לציין שהשיעור לא חידש לי . כל שיעור שלמדתי במכללה ושולב בו סרטון הוסיף לשיעור ערך מוסף לא רק לתהליך הלמידה שלי ויעילותו אלא הוסיף גם עניין לשיעור.
מאחר וזמן רב לא הייתי תלמידה וראיתי כמה סרטונים מוסיפים לעניין שלי, תורמים לריכוז ומשאירים עלי רושם לזמן רב, אני משקיעה עכשו זמן רב למציאת סרטונים הקשורים לתוכנית העבודה שלי.







אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה