עוד שנת לימודים עומדת להפתח עוד יומיים.
במה שנה זו תהיה שונה מקודמתה?
אני מתחילה השבוע את שנתי ה-24 כמורה למתמטיקה. כל שנה שונה מקודמתה. כל שנה היא אתגר חדש.
בתחילת דרכי כמורה הייתי עסוקה ללמוד איך "מחזיקים" כיתה . איך להעביר את תוכנית הלימודים כך שהתלמידים יתעניינו ויבינו. בהמשך עברתי ללמד 4 יח"ל והיה לי אתגר חדש. ללמד נושאים חדשים , קשים יותר ומפגש עם תלמידים שונים , יותר הישגיים , נוכחים בשיעורים. תלמידים שרוצים ללמוד. עם השנים התחלתי ללמד 5 יח"ל . שוב אתגרים חדשים. נושאים מעניינים ועבודה עם התלמידים האיכותיים ביותר שיש. במקביל אני תמיד מלמדת גם כיתות עם תלמידים קשים וחלשים כך שאף שנה לא הרגשתי שנמאס לי ואני רוצה לעשות משהו אחר. אני באמת קמה כל בוקר והולכת לעבודה בשמחה. אני רואה בהצלחת התלמידים הצלחתי ונהנית מכל שינוי קטן שאני מצליחה לחולל.
השנה אני מרגישה קצת אחרת.
אחרי כמעט שלושה סמסטרים אני מרגישה שאני עוברת תהליך. אני יודעת מה לא תקין בהוראה שלי .אני חייבת לשפר את היכולת שלי ללמד אחרת. אני מוטרדת מהקושי הצפוי לי. אני מודעת שאין תוכנית תקשוב לאומית בתיכון. יש רק שני לוחות חכמים בבית הספר. אין כמעט כיתות עם מקרן ואחרי עבודת חריש עמוקה אין גם הרבה חומרים מוכנים.
אני מודעת לקשיים אבל אני יודעת שהשיעורים שלי יהיו שונים.
צעד אחרי צעד אני אחולל את השינוי אצלי ואולי בדרך יצטרפו עוד כמה.
"הניסיון איננו מה קורה לאדם, אלא מה שהאדם עושה עם מה שקורה לו"
במה שנה זו תהיה שונה מקודמתה?
אני מתחילה השבוע את שנתי ה-24 כמורה למתמטיקה. כל שנה שונה מקודמתה. כל שנה היא אתגר חדש.
בתחילת דרכי כמורה הייתי עסוקה ללמוד איך "מחזיקים" כיתה . איך להעביר את תוכנית הלימודים כך שהתלמידים יתעניינו ויבינו. בהמשך עברתי ללמד 4 יח"ל והיה לי אתגר חדש. ללמד נושאים חדשים , קשים יותר ומפגש עם תלמידים שונים , יותר הישגיים , נוכחים בשיעורים. תלמידים שרוצים ללמוד. עם השנים התחלתי ללמד 5 יח"ל . שוב אתגרים חדשים. נושאים מעניינים ועבודה עם התלמידים האיכותיים ביותר שיש. במקביל אני תמיד מלמדת גם כיתות עם תלמידים קשים וחלשים כך שאף שנה לא הרגשתי שנמאס לי ואני רוצה לעשות משהו אחר. אני באמת קמה כל בוקר והולכת לעבודה בשמחה. אני רואה בהצלחת התלמידים הצלחתי ונהנית מכל שינוי קטן שאני מצליחה לחולל.
השנה אני מרגישה קצת אחרת.
אחרי כמעט שלושה סמסטרים אני מרגישה שאני עוברת תהליך. אני יודעת מה לא תקין בהוראה שלי .אני חייבת לשפר את היכולת שלי ללמד אחרת. אני מוטרדת מהקושי הצפוי לי. אני מודעת שאין תוכנית תקשוב לאומית בתיכון. יש רק שני לוחות חכמים בבית הספר. אין כמעט כיתות עם מקרן ואחרי עבודת חריש עמוקה אין גם הרבה חומרים מוכנים.
אני מודעת לקשיים אבל אני יודעת שהשיעורים שלי יהיו שונים.
צעד אחרי צעד אני אחולל את השינוי אצלי ואולי בדרך יצטרפו עוד כמה.
"הניסיון איננו מה קורה לאדם, אלא מה שהאדם עושה עם מה שקורה לו"
אלדוס לאונרד האקסלי
שנת לימודים פוריה לכולנו
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה